A női labdarúgás nemzetközi viszonylatban ha nem is rohamos, de mindenképpen látványos fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben. Ennek gazdasági hátterével és hatásaival kapcsolatban számos elemzés és statisztika lát napvilágot, ezekből szemezgetünk az alábbiakban.
Ami a női labdarúgó-mérkőzések látogatottságát, nézőszámát illeti, itt főleg a válogatott mérkőzések mutatnak emelkedő tendenciát, ezek a meccsek érzékelhetően nagyobb vonzerőt képviselnek a szurkolók körében, mint a klubszintű mérkőzések. Utóbbiak még a legnagyobb, sportszakmailag legelőrébb tartó német, francia és angol bajnokságban sem nagyon haladják meg a meccsenkénti 1000-es átlag nézőszámot az elmúlt évek statisztikái alapján, ugyanakkor több országban a hazai kupamérkőzések meglepően magas látogatottságnak örvendenek. Az a tendencia világosan kirajzolódik, hogy azokban az országokban növekszik látványosan a női labdarúgás népszerűsége és ezzel párhuzamosan kereskedelmi értéke, ahol professzionális első osztályú bajnokságot működtetnek, illetve ahol a legnagyobb, legnépszerűbb futballklubok női csapatot is indítanak a bajnokságban.
A női bajnokságok televíziós közvetítési jogainak értéke ugyancsak lassú ütemben, de folyamatosan emelkedik (a francia élvonalban pl. az elmúlt egy évben 20%-kal, éves szinten 1,2 millió Euróra), és egyre több női mérkőzést közvetítenek a sporttelevíziók. A kevésbé erős bajnoksággal rendelkező országokban nyilván alacsonyabb számban láthatók női meccsek a televízióban, ezeken a helyeken ugyanakkor egyre inkább jelen van a klubok saját szervezésében megvalósuló livestreaming, azaz internetes élő közvetítés.
A kereskedelmi jogok piaci értéke tehát növekszik, meg kell jegyezni ugyanakkor, hogy jelenleg még az a jellemző, hogy a televíziós társaságok a férfi bajnokságokkal/kupákkal együtt, csomagban hajlandóak csak pénzt áldozni a női versenyrendszerek közvetítésére. A szakértők mindenesetre optimisták a női labdarúgás gazdasági térhódítását illetően, egyöntetűen arra számítanak, hogy a női futball kereskedelmi értéke, és az általa generált bevételek mértéke továbbra is töretlenül és látványosan növekedni fog.
Mindemellett a női labdarúgók személyes ismertsége, népszerűsége is ugrásszerűen emelkedik, a legnevesebbek immár komoly reklámértéket képviselnek. Csupán egy szemléletes példa erre: a közösségi média aktivitást, illetve az ezáltal elért szurkolói közönséget tekintve kimagaslóan legnépszerűbb női labdarúgó, az Orlando Pride amerikai csatára, Alex Morgan egymaga 12,56 millió követővel rendelkezik a közösségi médiacsatornákon, ez nagyságrendileg megközelíti a nevesebb férfi kollégái által produkált mutatókat.
A női labdarúgás töretlen fejlődésének útjában álló akadályok közül a nemzetközi felmérések eredményei alapján kiemelendő a fentiekben taglalt relatíve alacsony nézőszám illetve a magas színvonalú sportlétesítmények és infrastruktúra hiánya. Emellett komoly kihívást jelent az akadémiák hiánya, a nem elégséges mértékű klubfinanszírozás és költségvetési támogatás, az ebből eredően relatíve alacsony bérszínvonal, illetve a professzionális női csapatok és ligák alacsony száma.